Här hittar du information om retur och ångerrätt.

Här hittar du information om retur och ångerrätt.

Information om retur och ångerrätt: Så här går du till väga för att utnyttja din ångerrätt steg för steg.

Du har 14 dagars full ångerrätt från dagen du mottar ditt första paket från oss.

Det betyder att du måste meddela oss tydligt inom 14 dagar efter att du mottagit ditt första paket om du vill utnyttja din ångerrätt.

Vi har för närvarande inte möjlighet att ta emot returer efter 14 dagar. Vi beklagar eventuella besvär detta medför. Tack för att du respekterar returvillkoren.

Så här går du till väga för att utnyttja din ångerrätt:

1. Skicka ångerformuläret via e-post till kundservice@whitebright.se. OBS! Om du skickar per post finns risken att brevet kan försvinna på vägen. Vi rekommenderar därför starkt att du skickar formuläret via e-post. Ångerrätten kan också åberopas genom att framföra en annan tydlig förklaring. Detta innebär att du kan använda dig av ångerrätten genom att skriva “Jag önskar att utnyttja ångerrätten” eller “Jag önskar att säga upp avtalet.” Det är bra om du kopierar någon av formuleringarna ordagrant och skickar till kundservice inom tidsfristen. Då blir det enklare för kundservicemedarbetaren att förstå exakt vad du önskar och därmed hjälpa dig snabbare.

2. Följ instruktionerna från kundservice för hur du returnerar varan eller varorna.

3. Återbetalning kommer att ske via samma betalningsmetod som du använde efter att vi mottagit din retur och kontrollerat att allt är i sin ordning. Om du har valt faktura måste den betalas före förfallodatumet för att undvika påminnelseavgift. När vi har behandlat din retur kommer beloppet att återbetalas till samma konto som du betalade från.

Viktigt:
För att ångerrätten ska gälla måste produkten vara i samma skick som när du mottog den. Returer av använda/öppnade produkter eller varor där förseglingen har brutits godkänns inte. Vi krediterar/återbetalar inte för sådana returer, detta av hygieniska skäl. Ångerrätten bortfaller om förseglingen är bruten.

Om du skickar tillbaka varan/varorna utan att först ha avtalat detta med kundservice kommer din retur inte att behandlas. Om du har skickat tillbaka en vara som vi inte kan acceptera i retur, kan vi skicka tillbaka varan till dig.

Du måste då själv meddela kundservice att du önskar få varorna skickade på nytt. I sådana fall måste du stå för fraktkostnaden på 79 kr för ny leverans. Om du har ett utestående belopp hos oss måste detta vara betalt i sin helhet innan varorna kan skickas ut på nytt.

Situationer där förvirring kan uppstå
Exempel 1:
Du har brutit förseglingen på produkten och vill utnyttja ångerrätten inom 14 dagar.

Av hygieniska skäl kan vi inte sälja vidare produkter där förseglingen har brutits. Därför bortfaller ångerrätten för varan i detta fall.

Exempel 2:
Du vill utnyttja ångerrätten efter att ångerfristen på 14 dagar har gått ut.

I det här fallet gäller inte ångerrätten längre eftersom du meddelar oss efter 14 dagar. Detta innebär att ångerrätten inte längre gäller.

Information om att det gäller 14 dagars ångerrätt står tydligt förklarat i avtalsvillkoren som du har fått en kopia av tillsammans med orderbekräftelsen. Denna information skickas också till dig via e-post efter beställning. Villkoren och information om att det gäller 14 dagars ångerrätt är också lättillgängliga på vår webbplats och på alla ställen där beställning genomförs (POS).

Det är mycket kostsamt och kräver mycket manuellt arbete att hantera en försenad retur, så vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda detta just nu. Tidigare kunde vi behandla sena returer mot en avgift, men det var några som inte var nöjda med detta, så det gör vi inte längre.

Vi hoppas kunna hitta en bra lösning i framtiden, men under tiden ber vi om din förståelse för att detta inte är möjligt just nu.

Vänligen kom ihåg att meddela oss inom 14 dagar om du vill utnyttja din ångerrätt.

Tusen tack för din förståelse💜