Vanliga frågor om WhiteBright
Har du en fråga som inte besvaras nedan? Kontakta vår kundtjänst på e-post: kundservice@whitebright.se.
Vad är WhiteBright, och vad används det till?
WhiteBright är en professionell tandblekning för hemmabruk som kommer i en ultraprecis pennapplikator för snabb och enkel applicering. Den fungerar aktivt för att ta bort missfärgningar och fläckar från tänderna för att ge dig ett vitare, fräschare leende och en boost för ditt självförtroende.
Finns det någon åldersgräns för att använda WhiteBright?
Produkten är avsedd för vuxna och ska inte användas av barn under 12 år.
Hur lång tid tar det innan man ser effekt?
Hur snabbt du ser resultat varierar på grund av individuella faktorer. Några av våra kunder säger att de ser resultat redan efter första användningen, medan andra ser effekt efter 7–14 dagar. Vetenskapliga tester på frivilliga visade synliga resultat på emaljen efter 7 dagar.

Var kan jag köpa WhiteBright?
WhiteBright säljs för närvarande endast online på whitebright.se och ingen annanstans. Om vi i framtiden får återförsäljare kommer de att listas på vår webbplats. Vi kan inte garantera äktheten hos produkter köpta på andra ställen.
Hur lång hållbarhet har produkterna?
WhiteBright kommer i en lufttät applikator vilket ger mycket bra hållbarhet utan onödiga konserveringsmedel. Vi tillverkar även i mindre partier, så produkten du köper är ofta nyproducerad när du får den levererad.
Kan jag använda WhiteBright om jag har känsliga tänder?
Ja, WhiteBright är utformad för att effektivt ta bort missfärgningar samtidigt som den är skonsam mot emaljen jämfört med många andra tandblekningsprodukter, vilket gör den lämplig för känsliga tänder.
Testar ni på djur?
Nej. WhiteBright är cruelty-free och kommer alltid att vara det. Vi testar aldrig på djur (endast på människor).
Kan jag använda WhiteBright under graviditeten?
Vid graviditet eller amning rekommenderar vi att du rådgör med läkare eller barnmorska innan du bleker tänderna.
Kan jag köpa WhiteBright om jag är under 18 år?
För att handla på whitebright.se måste du vara minst 18 år. Om du är under 18 måste du be en förälder eller vårdnadshavare att beställa åt dig.
Vad kostar WhiteBright?
Ordinarie pris är 399 kr per månad. För månadsleverans eller leverans varannan till fjärde månad gäller ordinarie pris. Vid leverans var sjätte månad får du rabatterat pris på 349 kr/månad, och vid leverans var tolfte månad får du 20 % rabatt, vilket innebär 319 kr/månad. Priserna är i svenska kronor och inkluderar moms. Totalpriset per leverans beror på månadspriset gånger leveransintervallet. Du kan ändra leveransintervall genom att logga in på kundportalen här.
Jag vill ha mer tid att prova gratis innan jag bestämmer mig. Hur gör jag det?
Logga in i kundportalen här och välj “Pausa prenumeration”, välj sedan hur många månader du vill pausa. Du kan pausa upp till 4 månader åt gången utan att förlora rabatter och medlemsförmåner. När du valt att pausa får du en bekräftelse via e-post om att din prenumeration är pausad.
Du kan också pausa genom att kontakta kundtjänst via e-post på kundservice@whitebright.se 💜
Hur lägger jag in en ny beställning?
Om du redan är kund hos oss kan du enkelt beställa genom att gå till “Min sida” i kundportalen eller lägga in en ny beställning genom att trycka på den gröna knappen ovan.
Kan jag välja leverans var 6 eller 12 månad med månatlig betalning?
Ja, det kan du. Meddela bara kundservice på kundservice@whitebright.se om du vill betala månadsvis över 6 månader eller 12 månader efter att du mottagit paketet. Observera att fakturan som följer med varorna är på totalbeloppet för perioden, så kontakta oss om du vill betala månadsvis 😊
Hur använder jag WhiteBright?
Så här gör du:
- Borsta tänderna.
- Torka av tänderna med lite papper.
- Vrid pennan medurs för att dosera gel.
- Le brett, applicera ett tunt lager gel på tänderna och undvik tandkött och läppar.
- Låt produkten verka i 1–3 minuter (upp till 15 minuter om så önskas), skölj sedan munnen med vatten.
- Undvik mat och dryck i 30 minuter efter behandlingen.
Hur ofta ska jag använda WhiteBright?
Vi rekommenderar att du börjar med att använda WhiteBright två gånger dagligen i 30 dagar, exempelvis morgon och kväll efter tandborstning. För att bibehålla resultatet rekommenderas sedan att använda WhiteBright en gång dagligen, gärna på kvällen.
Om du vill ha ett riktigt bländande vitt leende kan du fortsätta använda WhiteBright två gånger dagligen tills du har uppnått önskad vithetsnivå och sedan gå över till att använda den en gång om dagen.
Kan jag använda WhiteBright i en blekskena från tandläkaren?
Många av våra kunder använder WhiteBright i en blekskena med bra resultat, även om det inte är den officiella instruktionen. Stegen är desamma som vanligt men applicera en liten mängd gel i blekskenan för att täcka varje tand. Så här berättar våra kunder att de använder WhiteBright i tandskena:
- Borsta tänderna.
- Torka tänderna med lite papper.
- Vrid pennan medurs (mot höger) för att dosera gelén.
- Applicera en liten mängd gel i tandskenan för att täcka alla tänder du vill behandla.
- Placera tandskenan i munnen.
- Låt produkten verka i 10–15 minuter.
- Ta ut tandskenan och skölj munnen med vatten.
Undvik mat och dryck i 30 minuter efter behandlingen.
Vad innehåller WhiteBright?
WhiteBright använder endast dokumenterade ingredienser av högsta kvalitet.
Ingredients: glycerin, aqua, phthalimidoperoxycaproic acid, pvp, ammonium acryloyldimethyltaurate/vp copolymer, potassium hydroxide, potassium citrate, hydroxyapatite, mentha piperita oil, mica, titanium dioxide, sodium saccharin, hydrogen peroxide, piroctone olamine.
Undvik att få produkten i ögonen. Produkten är endast för utvärtes bruk och bör inte förtäras. Förvaras oåtkomligt för barn. Ska inte användas av barn under 12 år.
Hur länge varar resultatet? Är effekten permanent?
WhiteBright innehåller ingredienser som tar bort missfärgning från emaljen, så effekten är permanent. Men missfärgning kan återkomma från exempelvis kaffe och choklad, så regelbunden användning rekommenderas för att bibehålla effekten.
Är WhiteBright gluten- och laktosfritt?
Ja, WhiteBright är både gluten-, laktos- och sockerfritt och har en fräsch mintsmak.
Kan jag bleka tänderna om jag har fasader eller konstgjorda tänder?
Vi rekommenderar inte tandblekning om du har fasader eller konstgjorda tänder, eftersom blekningsmedlet inte påverkar dessa och resultatet kan bli ojämnt.
Kan jag använda WhiteBright om jag har tandköttssjukdom?
Det rekommenderas generellt inte att använda tandblekning om du har tandköttssjukdom. Vi rekommenderar att du kontaktar din tandläkare om du är osäker på vad som gäller för dig.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder enkel betalning med Klarna där du kan betala med faktura, delbetala eller betala med kort.
Varför säljs WhiteBright som prenumeration?
Prenumeration säkerställer att du får regelbundna leveranser och inte riskerar att bli utan produkt. Vi skickar direkt från vårt lager i Oslo för att garantera ett närproducerat och färskt produktutbud.
Är prenumerationen bindande?
Vid månatliga leveranser eller leveranser varannan till fjärde månad finns ingen bindningstid. Vid leverans var sjätte eller var tolfte månad kan detta ses som en bindningstid, men du åtnjuter rabatt för dessa alternativ.
Kan jag ändra hur ofta jag får leverans från er?
Ja, absolut. Du kan välja mellan leverans varje 1, 2, 3, 4, 6 eller 12 månad. Standardleverans är var sjätte månad, men du kan ändra leveransfrekvens när du vill och hur ofta du vill. Meddela oss bara innan ändringsfristen, som du hittar längst upp till höger på din senaste faktura.
Du kan ändra hur ofta du får leverans genom att logga in i kundportalen här eller kontakta kundtjänst på kundservice@whitebright.se 😊
Jag vill skynda på en leverans. Hur gör jag det?
Du kan enkelt snabba på en leverans genom att logga in i kundportalen här eller skicka ett meddelande till kundservice@whitebright.se. Ange önskat leveransdatum så hjälper vi dig 😊
Kan jag pausa prenumerationen utan att avsluta den?
Ja! Du kan enkelt pausa eller frysa din prenumeration i upp till 4 månader åt gången genom att logga in i kundportalen eller kontakta oss på kundservice@whitebright.se så hjälper vi dig gärna.
Kan jag köpa engångsförpackningar utan prenumeration?
Just nu erbjuds produkten endast som prenumeration, men du kan alltid pausa eller stoppa vidare leveranser, och som ny kund får du dessutom ett gratis välkomstpaket. Vi arbetar på en ny lösning som kommer att göra det möjligt att beställa enskilda förpackningar också, men tills vidare kan enskilda förpackningar endast köpas genom att kontakta kundservice.
Är WhiteBright godkänt av Livsmedelsverket?
Livsmedelsverket godkänner inte kosmetiska produkter, så det är inte möjligt att få en sådan godkännande.
Är det säkert att använda WhiteBright?
All dokumentation visar att WhiteBright är helt säker att använda enligt de anvisningar som medföljer produkten. Produkten är godkänd för försäljning och marknadsföring inom EU.
WhiteBright är en professionellt formulerad tandblekningsprodukt anpassad för hemmabruk och är helt säker att använda enligt anvisningarna. Tillverkningen uppfyller alla EU-standarder och är certifierad enligt standarden ISO22716:2007 (Cosmetics – Guidelines on Good Manufacturing Practices). Fabriken är även godkänd av FDA (Food and Drug Administration). FDA är den amerikanska myndigheten för medicinska produkter och anses vara världens striktaste kontrollorgan med frekventa kontroller och krav på spårbarhet för alla serienummer, underleverantörer, produktionsrutiner med mera.
Vi har skrivit en utförlig artikel om detta som kan läsas här.
Do you ship outside of Sweden? // Levererar ni utanför Sverige?
Yes. We ship to countries within the EU, USA, and Canada. If you live outside those areas, kindly contact customer support at kundservice@whitebright.se to place your order.